måndag 22 mars 2010

Erbjudan via telefon


Sen många år tillbaka har vi NIX på vår hemtelefon. Vilket är super bra. Dock tar det inte bort allt, men nästan. Just nu håller jag på att bli nedringd av olika pensionsbolag. Något som jag håller på att bli tokig på. Och som inte det är nog har en massa olika försäkringsbolag fått den briljanta iden att de måste ringa sina nuvarnade och gamla kunder för att erbjuda en massa extra försäkringar som är/kan vara bra att ha.
Detta har gjort att jag starkt funderar på att ta bort våre hemtelefon. Som reklamen säger telefonjack nej tack.
Dagens fråga är ska eller inte????

4 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det irriterande med alla försäljare som ringer. Jag skulle gärna slippa dessa. Att ta bort fasta telefonin har jag också funderat på.Men kan man ha bredband om man inte har fast telefoni? Gerdt påstår att det är så och jag har inte orkat undersöka hur det ligger till. Tar tacksamt emot tips.

anneli sa...

Jag har ingen anning om man behöver ha fast telefon när man ska ha bredband. Har du inte kopplat dig till NIX så är det lätt att göra. Du ringer från det telefonnummer som du vill spärra. 020 27 70 00
sen följer du den automatiska telefonsvaren. Inte alls svårt. det krävs att du gör två samtal.

annette sa...

Jag låter Kalle svara för jag har svårt att säga nej tack, snäll som man är.

mamma sa...

Ha kvar din telefon. Jag har själv NIX men har fått ringa till dom igen och be dom se över det hela. Det blev bättre därefter. Nu är telefonen tystare vad gäller försäljare. Ringer någon sådan, så säg bara nej tack, och lägg på luren. Låt dom inte börja mässa.....